Professorat: Eugeni Alemany (actor i presentador), Mamen Asencio (RNE), Enric Balaguer (UA), Joan Borja (UA), Carles Cano (escriptor), Verònica Cantó (AVL), Juli Capilla (escriptor i editor), Ali Castelló (músic i etnopoetòloga), Mercè Climent (escriptora i editora), Teodor Crespo (historiador), Dari Escandell (UA), Almudena Francés (actriu i escriptora), Anna Francés (assessora docent), M. Jesús Francés (etnopoetòloga), Amàlia Garrigós (periodista), Francesc Gisbert (escriptor i creador cultural), Víctor G. Labrado (escriptor), Miquel González (director Alicante Plaza), Josep Gregori (Bromera), Manel Lillo (periodista El Temps), Pepa López (actriu), Joan Vicent Martín (historiador i creador cultural), Dani Miquel (músic i cantant), Josep Vicent (director de l’ADDA, compositor i director d’orquestra), Ricard Peris (Andana), Baltasar Ripoll (UA), Xavi Sarrià (autor, compositor i cantant) i Vicent Vidal (UA).
El Programa d'Estudis Propis en Comunicació, Llengua i Mediació Cultural consta de cinc mòduls formatius que permeten l'obtenció simultània en la Universitat d'Alacant d'un títol de Màster, un títol d'Especialista i un títol d'Expert.
Els títols de la Universitat d'Alacant als quals és pot accedir cursant el present programa d'estudis són els següents:
El Programa d'Estudis Propis en Comunicació, Llengua i Mediació Cultural pot ser cursat mitjançant una única matrícula, com a Màster en Comunicació i Mediació Cultural, o bé de forma modular. Per a l'obtenció del títol de Màster en el format modular, els alumnes hauran de matricular-se individualment en cadascun dels mòduls formatius al llarg d'un o diversos cursos acadèmics, i posteriorment és matricularan en el Màster en Comunicació i Mediació Cultural, amb la sol·licitud de reconeixement dels crèdits prèviament obtinguts. Igualment, l'obtenció dels crèdits corresponents al títol d'Especialista en Comunicació i Mediació Lingüística, i al d'Expert en Comunicació i Gestió Cultural, és podrà fer en un o diversos cursos acadèmics i, una volta cursats, permetran l'obtenció de les respectives titulacions.
Les taxes oficials de matrícula són les següents:
En el cas del Màster en Comunicació i Mediació Cultural es preveu el finançament —per mitjà de beques, materials i pràctiques preprofessionals remunerades— d’un mínim de 2.000 € per cada estudiant matriculat a fi de facilitar l’assumpció del cost de la matrícula, de manera que el cost final no superarà, de facto, un cost de 1.780 €.
Siga com vulga, l’import de les taxes de matrícula es podrà realitzar en un únic pagament o dividir-lo en quatre pagaments. El primer pagament (25% del total) es realitzarà en el termini màxim de deu dies des de la realització de l’automatrícula per part de l’alumnat, i no podrà ser domiciliat. El segon, el tercer i el quart pagament (25% del total, en cada cas) es realitzaran al desembre de 2017, al març de 2018 i al juny de 2018, respectivament, i sí que podran ser domiciliats.
Per a poder impartir el Programa d’Estudis en Comunicació, Llengua i Mediació Cultural amb les màximes garanties es requereix un mínim de 10 i un màxim de 50 estudiants.
Del 20 de juny al 27 d'octubre de 2017
Una volta finalitzat el termini de preinscripció és podrà consultar en la Secretària del Departament si es produeix cap vacant i resulta encara possible la matriculació.
Documentació necessària:
Currículum vitae i expedient acadèmic
Per a l'accés al curs de Màster i Especialista, l'aspirant ha de tenir un títol d'educació superior universitària, o bé ha d'estar cursant un títol oficial d'educació superior i li resten menys de 18 crèdits per a obtenir-lo (art. 7 de la Normativa sobre Ensenyaments Propis).
Per a l'accés al curs d'Expert l'aspirant ha de reunir els requisits d'accés a estudis universitaris oficials (art. 7 de la Normativa sobre Ensenyaments Propis).
També es preveu la possibilitat d'accés als estudis d'Expert de professionals relacionats amb la comunicació i la gestió cultural. Per a això, si s'hi inscriuen aspirants, és plantejaria una prova especial d'accés (sense necessitat de reunir els requisits d'accés a la universitat), que serà degudament proposada per a l'aprovació en el Vicerectorat d'Estudis. Per a aquesta prova, els alumnes hauran de pagar les corresponents taxes de drets d'examen.
del 28 de setembre al 11 de desembre de 2017
Procediment:
Una vegada que l'alumnat ha sigut seleccionat i admès pel director d'estudis, el Centre de Formació CONTÍNUA de la UA enviarà a l'alumnat la clau d'accés a UACLOUD (Campus Virtual) per correu electrònic. L'alumnat realitzarà l'automatrícula a través d'UACLOUD.
El Centre de Formació CONTÍNUA de la UA podrà sol·licitar a l'alumnat documentació complementària per a garantir la veracitat de les dades facilitades, inclosa la legalització dels documents expedits a l'estranger. En el cas en que no se'n puga homologar el títol se sol·licitarà un informe tècnic de la universitat d'origen.
Si el nombre de persones matriculades no supera el mínim, la Universitat d'Alacant pot resoldre la no realització de l'estudi.
Informació acadèmica i estudis:
Dr. Joan Borja i Sanz (joan.borja@ua.es)
Informació administrativa i preinscripcions:
Departament de Filologia Catalana (dfcat@ua.es)
Universitat d'Alacant
Campus de Sant Vicent del Raspeig
03690 Sant Vicent del Raspeig (Alacant)
Tel: (+34) 96 590 3410
Departament de Filologia Catalana
Universitat d'Alacant
Carretera de Sant Vicent del Raspeig s/n
03690 Sant Vicent del Raspeig
Alacant (Spain)
Tel: (+34) 96 590 3410
Fax: (+34) 96 590 9330
Twitter: https://twitter.com/Catalana_UA
Facebook: https://www.facebook.com/FilCatAlacant/
Per a més informació: informacio@ua.es, i per a temes relacionats amb aquest servidor web: webmaster@ua.es
Carretera de Sant Vicent del Raspeig, s/n - 03690 Sant Vicent del Raspeig - Alacant - Tel.: 96 590 3400 - Fax: 96 590 3464