Departament de Filologia Catalana - Notícies publicades en Abril, 2016

2011 / 2012 / 2013 / 2014 / 2015 / 2016 / 2017 / 2018 / 2019 / 2020 / 2021
Notícies publicades en Abril, 2016
  • Divendres, 29
  • Visita guiada a la ciutat d'Alacant, amb els alumnes de tercer de Filologia Catalana, el dia 28 d'ab

Visita guiada a la ciutat d'Alacant, amb els alumnes de tercer de Filologia Catalana, el dia 28 d'abril

• Dimecres, 27
  • logo UA

Oberta la convocatòria de selecció de professors d'estudis catalans a l'exterior

Aquest dimecres 27 d’abril s’obre el termini de presentació de sol·licituds per a la convocatòria de selecció de professorat d’estudis catalans a les universitats de fora del domini lingüístic per al curs acadèmic 2016-2017. Les sol·licituds es poden presentar del 27 d’abril a l’11 de maig a través del formulari en línia disponible al web de l’Institut Ramon Llull, on també es poden trobar les bases de la convocatòria i la documentació requerida.

En total, es convoquen 14 places per a universitats d’Alemanya, Brasil, França, Itàlia, Portugal, Suïssa i el Regne Unit, pertanyents a la xarxa d’estudis catalans a l’exterior de l’Institut Ramon Llull. Aquestes universitats ofereixen principalment cursos de llengua catalana integrats als plans d’estudi, però també cursos de cultura, de literatura, de traducció o de sociolingüística catalana. Les places disponibles són:

• Universitat d’Hamburg (Alemanya)
    • Universitats de Heidelberg i Mannheim (Alemanya)
    • Universitat de Leipzig (Alemanya)
    • Universitat de Tübingen (Alemanya)
    • Universitats de Constança (Alemanya) i Zuric (Suïssa)
    • Universitat de São Paulo (Brasil)
    • Escola Normal Superior de Lió i Universitat Jean Monnet (França)
    • Universitat de Bolonya (Itàlia)
    • Universitat de Lisboa (Portugal)
    • Universitat de Cambridge (Regne Unit)
    • Universitat Queen Mary de Londres (Regne Unit)
  • Dimarts, 26
  • Ensenyament i aprenentatge en l%u2019era digital

"Ensenyament i aprenentatge en l'era digital"

Conferència a càrrec de Gonçal López-Pampló.

Dimecres, 27 d'abril, Sala d'Actes de la Facultat d'Educació,a les 12 h i a les 17 h.

• Dimecres, 20
  • Conferència

"Manuel Baixauli: ficcions i reflexions"

Conferència, a càrrec de Manuel Baixauli.

Dijous 5 de maig en l'aula 1 de la Facultat de Geografia i Història, a les 10h.

• Dilluns, 18
  • III edició de Veus Literàries a la Universitat 2016

III Edició Veus Literàries a la Universitat 2016

Conferència "Educació lectora, literària i intercultural" a càrrec de Josep Ballester.

Dimecres 20 d'abril a la Facultat d'Educació de la UA, a les 12.00 i 17.00 hores.

• Conferència

Conferència "Aportacions a l'anàlisi de l'ús lingüístic del català de Ramon Llull"

Dr. Joan Martí i Castell

(Universitat Rovira i Virgili. Institut d’Estudis Catalans (Secció Filològica)).

Dimarts 19 d'abril 2016, 12 h

AULA 3 (plataforma)

• Dijous, 14
  • logo UA

CONVOCATÒRIES I CONCURSOS

CONVOCATÒRIA DE LA UNIVERSITAT D’ALACANT PER A COBRIR DUES BEQUES EN EL CENTRE D’AUTOAPRENENTATGE DE VALENCIÀ, DEPENDENT DELSERVEI DE LLENGÜES I CULTURA, PER A SUPORT ALSAPRENENTS DE VALENCIÀ, CONDUCCIÓ DE CLASSES DECONVERSA I CREACIÓ DE MATERIAL D’APRENENTATGE DE NIVELL INICIAL DE CARA AL CURS 2016-2017
  • Dilluns, 11

Perles de la nit. Poetes andalusines

Conferència "Perles de la nit: la veu de les dones en la poesia àrab clàssica", a càrrec de Margarida Castells.

Dimarts, 19 d'abril a les 10.00 hores, a la Facultat de Filosofia i Lletres, edifici 1, aula 3.