Seminari: De la Filologia als Estudis Culturals

SEMINARI: DE LA FILOLOGIA ALS ESTUDIS CULTURALS (18, 19 i 20 DE FEBRER DE 2019)

INFORMACIÓ DEL CURS:

Els Estudis Culturals engloben una suma de perspectives crítiques que analitzen la literatura i la cultura. Es tracta d’una aposta fortament crítica i interdisciplinar que supera el paradigma historicista i lingüístic dels estudis literaris tradicionals. Inclouen altres àmbits socioculturals diferents de la literatura com el cinema, el còmic, la televisió, les xarxes socials, la premsa, la música o la publicitat. Els temes d’interés són variats: el gènere, la sexualitat, l’ètnia, la ideologia, el neoliberalisme, l’espai urbà i rural, la memòria històrica i el trauma, la globalització o les migracions, per posar només uns pocs exemples.

En aquest seminari, farem una ullada a les diferents aproximacions teòriques i crítiques utilitzades en els Estudis Culturals: els estudis de gènere, la teoria queer, la crítica postcolonial, els diferents nivells de cultura (cultura popular, subcultures, contracultures). El caràcter interdisciplinar permet connectar l’estudi de la literatura i la cultura amb altres camps de coneixement com la sociologia, la filosofia, l’antropologia, la història, els estudis polítics o l’economia.

En definitiva, els Estudis Culturals proposen una anàlisi compromesa i crítica de la cultura i la societat del nostre temps que no es limita a descriure-les sinó que, en el fons, ajuda a transformar-les.

Curs de 10 h

El Departament de Filologia Catalana certificarà l'assistència al curs.

Dirigit a:

Alumnat de Filologia Catalana, Estudis Anglesos, Estudis àrabs i islàmics, Estudis Francesos, Espanyol: llengua i literatures, Geografia i Història, Humanitats, Sociologia i Publicitat i Relacions Públiques.

Alumnat i Professorat d'Arts i Humanitats i Ciències Socials en general.

PREINSCRIPCIÓ

La preinscripció estarà activa del 30/01/2019 al 16/02/2019

Una vegada es fa clic en l'enllaç, s'accedeix a la preinscripció amb el document d'identitat de l'estudiant, s'emplenen totes les dades i es valida.

Per a fer la preinscripció s'ha d'entrar en el següent enllaç: ACCÉS A PREINSCRIPCIÓ

MATRÍCULA GRATUÏTA

La matriculació l'ha de fer el mateix estudiant a través del seu campus virtual (automatrícula) i estarà activa des de l'11/02/2019 al 17/02/2018.  Per a dur-la a terme l'estudiant rebrà un mail amb les dades d'accés al campus virtual (clau) i les corresponents instruccions de matriculació.

CONTACTE: dfcat@ua.es